) Zaprogramuj Przyszłość

Aktualności

Logo funduszy europejskich
Logo fundacji orendż
Logo stowarzyszenia mistrzowie kodowania
Logo europejskiego funduszu rozwoju regionalnego

„Zaprogramuj przyszłość”  - jak nauka programowania zmienia polską szkołę

Za nami 8 seminariów regionalnych podsumowujących kilkumiesięczną naukę programowania w 259 szkołach podstawowych w całej Polsce! Blisko 250 uczestników dyskutowało o tym, jak wykorzystać rezultaty projektu, by zbudować edukację twórczo i bezpiecznie wykorzystującą technologie cyfrowe, uczącą logicznego myślenia i kształcącą kompetencje społeczne.

#2 - Seminarium w regionie legnicko-głogowskim.
Seminarium w regionie legnicko-głogowskim (Legnica).

W drugim tygodniu czerwca odbyło się 8 seminariów, w których uczestniczyło ponad 250 osób: przedstawicieli urzędów wojewódzkich i marszałkowskich, kuratoriów oświaty, starostw powiatowych, samorządu lokalnego, pracowników placówek doskonalenia nauczycieli (ODN), bibliotekarzy i animatorów kultury oraz przede wszystkim dyrektorów szkół i nauczycieli. Spotkania zaszczyciły swoją obecnością Jolanta Okuniewska, nauczycielka nominowana do Global Teacher Prize, i Marta Florkiewicz-Borkowska,  Nauczycielka Roku 2017. Spotkania odbyły się w Olsztynie, Gdańsku, Bydgoszczy, Legnicy, Piotrkowie Trybunalskim, Choszcznie, Pielgrzymowicach, Częstochowie.

#6 - Seminarium w regionie bydgosko-toruńskim.
Seminarium w regionie bydgosko-toruńskim (Bydgoszcz).

Serdecznie dziękujemy wszystkim Gościom za przybycie i twórczą dyskusję na temat nowoczesnej edukacji. Specjalne podziękowania kierujemy do dyrektorów szkół i nauczycieli za ich zaangażowanie, pasję, z jaką prowadzili zajęcia z programowania oraz chęć dzielenia się swoimi doświadczeniami.

#17 - Seminarium w regionie piotrkowskim.
Seminarium w regionie piotrkowskim (Piotrków Trybunalski).

Na spotkaniach podsumowano działania zrealizowane w 9 regionach. Nauczyciele docenili wartość merytoryczną szkoleń oraz ciągłe wsparcie trenerów, począwszy od 4-dniowego szkolenia z podstaw programowania, przez superwizje prowadzonych przez nauczycieli 30 godzin lekcji programowania z uczniami, a skończywszy na webinariach i zdalnym mentoringu. Wyrazili też ogromne zadowolenie z zestawów do prowadzenia zajęć z nowych technologii, które trafiły do szkół – m.in. robotów, mat edukacyjnych oraz tabletów. Pracownicy publicznych ODN, bibliotek oraz centrów kultury poznali metodykę nauczania programowania najmłodszych oraz sposoby upowszechniania edukacji cyfrowej w swoim regionie. Wielu z nich wprowadziło do oferty swoich placówek zajęcia z programowania dla nauczycieli lub dzieci.

#40 - Seminarium w regionie gdańskim.
Seminarium w regionie gdańskim (Gdańsk).

Na seminariach oddano głos szkołom, które podzieliły się swoim doświadczeniem związanym z uczestnictwem w projekcie. Jak się okazało, za pomocą lekcji programowania można przekonać uczniów do każdego przedmiotu, nawet do ortografii. Jeśli wspomni się im, że na zajęciach będą elementy programowania, są gotowi na każdy temat i z chęcią się uczą. Mogli to zresztą pokazać w trakcie spotkań,  prezentując swoje umiejętności cyfrowe. Dyskutowano o wizji edukacji, która twórczo wykorzystuje technologie cyfrowe. Jak to określiła jedna z nauczycielek, nauka programowania pokazuje, że w dzisiejszych czasach uczeń powinien być współkreatorem edukacji, a przepływ wiedzy nauczyciel-uczeń powinien się odbywać w obie strony. Bo kompetencje uczniów mogą być w różnych obszarach wyższe, a dzięki temu uczą się wszyscy. Uczestnicy nie mieli wątpliwości, że programowanie to inwestycja w przyszłość, ponieważ uczy ono algorytmicznego myślenia, planowania, kreatywnego rozwiązywania problemów, pracy w zespole, pomaga zrozumieć otaczający świat i zachodzące w nim procesy. Zastanawiano się jak doświadczenia zdobyte podczas realizacji projektu zmieniły widzenie edukacji oraz jakie działania można pojąć, by urealnić tę wizję. Nauczyciele zamierzają kontynuować zajęcia z programowania – w kolejnych latach, z kolejnymi grupami i na różnych przedmiotach (nie tylko na informatyce). Jednocześnie mają poparcie swoich dyrektorów. Możemy więc spać spokojnie, że zaszczepiona pasja będzie kiełkować.

#46 - Seminarium w regionie częstochowskim.
Seminarium w regionie częstochowskim (Częstochowa).
Seminarium w regionie tyskim.
Seminarium w regionie tyskim (Pielgrzymowice). 
Seminarium dla regionu ełckiego i olsztyńskiego.
Seminarium dla regionu ełckiego i olsztyńskiego (Olsztyn).
Seminarium w regionie szczeciniecko-pyrzyckim.
Seminarium w regionie szczeciniecko-pyrzyckim (Choszczno).

Bądź na bieżąco

AKTUALNOŚCI

28/09/18

Mamy Laureatów konkursu „Wakacje Dasha i Dota”! 

Oto Zwycięzcy wrześniowego konkursu o wakacyjnych przygodach Dasha i Dota.

czytaj więcej

25/09/18

5 pomysłów na Code Week w twojej szkole!

Europejskie święto pasjonatów programowania w edukacji już niedługo. W tym roku Europejski Tydzień Kodowania trwa od 6 do aż 21 października. 

czytaj więcej

25/09/18

Technologia to tylko narzędzie

O najciekawszych obserwacjach ze Scratch Conferencje na MIT, premierze nowej wersji Scratcha oraz tym, jakie pytania powinniśmy zadawać, wprowadzając nowe technologie w edukacji

czytaj więcej

Kontakt

dla nauczycieli z regionów:

tyskiego, legnicko-głogowskiego
częstochowskiego, piotrkowskiego

Anna Jędryczko
Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania
tel. 531 595 315
anna.jedryczko@mistrzowiekodowania.pl

gdańskiego, ełckiego, olsztyńskiego,
bydgosko-toruńskiego,
szczecinecko-pyrzyckiego

Krzysztof Jaworski
Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania
tel. 501 977 854
krzysztof.jaworski@mistrzowiekodowania.pl

Logo fundacji zaprogramuj przyszłość
Logo stowarzyszenia mistrzowie kodowania
Logo fundacji rozwoju branży internetowej NETKAMP
Logo funduszy europejskich
Logo europejskiego funduszu rozwoju regionalnego