) Zaprogramuj Przyszłość

Aktualności

Logo funduszy europejskich
Logo fundacji orendż
Logo stowarzyszenia mistrzowie kodowania
Logo europejskiego funduszu rozwoju regionalnego

Zatańczmy do kodu, czyli jak uczymy nauczycieli programowania

Na naszych szkoleniach staje się jasne, że programowanie to również dobra zabawa. Nauczyciele poznają (niezliczone) możliwości wykorzystania maty edukacyjnej oraz główne funkcjonalności takich aplikacji jak Scratch Junior, Kodable, Bit by Bit czy Lightbot. 

Data publikacji: 29/11/17

Na naszych szkoleniach staje się jasne, że programowanie to również dobra zabawa. Nauczyciele poznają (niezliczone) możliwości wykorzystania maty edukacyjnej oraz główne funkcjonalności takich aplikacji jak Scratch Junior, Kodable, Bit by Bit czy Lightbot. Dowiedzą się jak wykorzystać roboty Dash i Dot w edukacji najmłodszych. Okaże się, znana większości gra w kubki i statki to nic innego jak ... programowanie, które uczy m.in. pracy zespołowej i logicznego myślenia. Nawet tańczyć można do kodu! Zaproponujemy m.in. kilka scenariuszy zajęć ruchowych z dziećmi i …zatańczymy!:) 

Naszym celem jest podniesienie kompetencji cyfrowych nauczycieli, w szczególności wyposażenie ich w kompetencje programistyczne oraz wiedzę i umiejętności dotyczące metodyki nauczania programowania uczniów klas 1-3. Pozwoli im to na prowadzenie zajęć dla swoich podopiecznych, a w dalszej perspektywie również na nauczanie programowania w ramach kształcenia zintegrowanego. 

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA

  • podniesienie swoich kompetencji cyfrowych,
  • otrzymanie certyfikatu potwierdzającego zdobyte kompetencje,
  • poznanie metodyki i narzędzi do nauczania programowania w klasach 1-3,
  • otrzymanie tabletu do prowadzenia zajęć,
  • opieka doświadczonego trenera w trakcie całego procesu szkoleniowego (współprowadzenie zajęć z trenerem, wsparcie on-line),
  • udział w webinariach, 
  • dostęp do zasobów platformy edukacyjnej, w tym scenariuszy zajęć,
  • przynależność do społeczności nauczycieli uczących programowania (wymiana doświadczeń i wiedzy, wzajemna inspiracja),
  • włączenie się w światowy nurt szerzenia idei programowania,
  • okazja do współpracy z publicznymi instytucjami kultury i nauki.

PROGRAM SZKOLEŃ

Przygotowaliśmy 32-godzinne szkolenie stacjonarne podzielone na dwa 16 godzinne moduły. Szkolenia odbędą się w październiku, listopadzie i grudniu 2017 r. (zajęcia weekendowe). Ponadto zapraszamy nauczycieli na ciekawe webinaria poświęcone programowaniu - przygotowaliśmy ponad 90 inspirujących tematów związanych z programowaniem. Webinaria poprowadzą doświadczeni trenerzy programowania. Materiały dydaktyczne oraz baza scenariuszy lekcji będzie dostępna na platformie edukacyjnej.

Temat Zakres
Programowanie bez komputera (6 h) Programowanie bez komputera (unplugged) - geneza, grupa docelowa, korzyści, przykłady i doświadczenia ze świata i Polski, rozwiązania metodyczne.
Aplikacje uczące kodowania i wprowadzające do nauki programowania (4 h) Darmowe aplikacje, platformy i otwarte zasoby edukacyjne do nauki programowania (m.in. Kodable, Lightbot Hour, Run Marco, The Foos, platforma code.org, Khan Academy), metodyka poznawania mechaniki obecnej w poszczególnych aplikacjach, metodyka wprowadzania technologii w proces edukacyjny dziecka.
Wizualny język programowania - Scratch (8 h) Od unplugged przez Scratcha Juniora do Scratcha (specyfika wizualnego interfejsu, podstawowe użyteczności Scratcha Juniora i Scratcha, filozofia języka i platformy Scratch, konta nauczycielskie, połączenie z treściami dydaktycznymi innych przedmiotów, praca z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych).
Robotyka i mechatronika dla najmłodszych
(6 h)
Roboty i układy mechatroniczne - prezentacja różnych rozwiązań w obszarze mechatroniki i robotyki (w odniesieniu do najnowocześniejszych narzędzi dostępnych na rynku edukacyjnym). Metodyka zajęć wykorzystujących robotykę i mechatronikę, perspektywa STEM oraz ujęcie humanistyczne.
Metodyka nauczania programowania najmłodszych 
(8 h)
Przedstawienie wartościowych i sprawdzonych rozwiązań metodycznych opracowanych przez Computing at School, Scratch Foundation, Mistrzów Kodowania (darmowe platformy z zasobami i dobrymi praktykami) z zakresu nauki programowania i pracy z uczniami na pierwszych etapach edukacji.

Szkolenia będą dostępne dla osób z różnymi niepełnosprawnościami. 

NAUCZYCIELE PROWADZĄ LEKCJE PROGRAMOWANIA DLA UCZNIÓW

W drugim etapie projektu nauczyciele poprowadzą 15 ciekawych zajęć pozalekcyjnych  z programowania dla ok. 20 000 uczniów z klas 1-3 publicznych szkół podstawowych, znajdujących się na terenie gmin wiejskich i wiejsko-miejskich. 

W „Zaprogramuj przyszłość” jesteśmy z nauczycielami w czasie całego procesu edukacyjnego. Otrzymają oni wsparcie doświadczonego trenera podczas prowadzenia zajęć z dziećmi w postaci osobistego udziału trenera w zajęciach (10 godzin) oraz wsparcia on-line, czyli udziału trenera w lekcjach przy wykorzystaniu komunikatora internetowego (30 godzin).

Zajęcia będą prowadzone szkołach, przy wykorzystaniu sprzętu zakupionego w ramach projektu. Warunkiem ukończenia szkolenia przez danego ucznia będzie udział w co najmniej 80% zajęć.

Bądź na bieżąco

AKTUALNOŚCI

28/09/18

Mamy Laureatów konkursu „Wakacje Dasha i Dota”! 

Oto Zwycięzcy wrześniowego konkursu o wakacyjnych przygodach Dasha i Dota.

czytaj więcej

25/09/18

5 pomysłów na Code Week w twojej szkole!

Europejskie święto pasjonatów programowania w edukacji już niedługo. W tym roku Europejski Tydzień Kodowania trwa od 6 do aż 21 października. 

czytaj więcej

25/09/18

Technologia to tylko narzędzie

O najciekawszych obserwacjach ze Scratch Conferencje na MIT, premierze nowej wersji Scratcha oraz tym, jakie pytania powinniśmy zadawać, wprowadzając nowe technologie w edukacji

czytaj więcej

Kontakt

Fundacja Orange:

fundacja@orange.com

 

Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania:

kontakt@cyfrowydialog.pl

Logo fundacji zaprogramuj przyszłość
Logo stowarzyszenia mistrzowie kodowania
Logo fundacji rozwoju branży internetowej NETKAMP
Logo funduszy europejskich
Logo europejskiego funduszu rozwoju regionalnego