DLA KOGO
W „Zaprogramuj przyszłość” zaplanowaliśmy szkolenia z programowania dla edukatorów.
)
Deskrypcja:
Na początku filmu widzimy logo projektu „Zaprogramuj przyszłość” oraz, nieco niżej, logo Fundacji Orange i Stowarzyszenia Mistrzów Kodowania. Na ekranie widać dzieci siedzące na matach z tabletami. Następnie pokazana zostaje mapa Polski z zaznaczonymi 9 regionami i powiatami, w których realizowany jest projekt ,,Zaprogramuj Przyszłość”. Są to następujące regiony: region legnicko-głogowski, a w nim powiaty: głogowski, górowski, legnicki, lubiński, polkowicki, region bydgoskotoruński, a w nim powiaty: bydgoski oraz toruński, region piotrkowski, a w nim powiaty: bełchatowski, opoczyński, piotrkowski, radomszczański oraz tomaszowski, region gdański, a w nim powiaty: gdański, kartuski, nowodworski, pucki, wejherowski, region częstochowski, a w nim powiaty: częstochowski, kłobucki oraz myszkowski, region tyski, a w nim powiaty: bieruńsko-lędziński, mikołowski oraz pszczyński, region ełcki, a w nim powiaty: ełcki, giżycki, olecki, piski, gołdapski oraz węgorzewski, region olsztyński, a w nim powiaty: bartoszycki, kętrzyński, mrągowski, nidzicki, olsztyński, szczycieński oraz lidzbarski, region szczecinecko-pyrzycki, a w nim powiaty: choszczeński, drawski, myśliborski, pyrzycki, szczecinecki, świdnicki, wałecki oraz łobeski.
Wypowiada się Prezes Fundacji Orange, Pani Ewa Krupa. Następnie widzimy dzieci w klasie podczas nauki programowania, siedzące z tabletami na matach. Na dole ekranu ukazuje się liczba nauczycieli, którzy zostaną przeszkoleni w ramach projektu (1200) oraz liczba uczniów (20 000), biorących udział w programie.
Następnie wypowiada się Pani Iwona Brzózka- Złotnicka ze Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania. Zostaje pokazana grupa dzieci podczas zajęć wraz z nauczycielkami. Wypowiedzi udziela Prezes Fundacji Orange, Pani Ewa Krupa.
Na końcu filmu ukazane zostają dzieci podczas edukacyjnej zabawy, na dole ekranu widnieją linki do strony projektu „Zaprogramuj Przyszłość” (https://zaprogramujprzyszlosc.edu.pl/ oraz do fanpage’a na Facebooku (https://plpl.facebook.com/ZaprogramujPrzyszlosc/). Pojawia się również logo Regionalnego Funduszu Rozwoju regionalnego, Unii Europejskiej oraz, niżej, logo Fundacji Orange, Stowarzyszenia Mistrzów Kodowania oraz Fundacji Rozwoju Branży Internetowej Netcamp.
Deskrypcja:
Na początku filmu widzimy logo projektu „Zaprogramuj przyszłość” oraz, nieco niżej, logotypy Fundacji Orange, Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania oraz Fundacji Rozwoju Branży Internetowej „NetCamp”. Na ekranie widać dzieci podczas zajęć z kodowania, bawiące się robotem i grające na owocach. Dzieci opowiadają o tym, co najbardziej podobało im się na zajęciach z programowania. Następnie wypowiada się nauczycielka i trenerka programowania, Pani Agnieszka Kucisz z Zespołu Szkolno- Przedszkolnego Nr 1 w Piszu. Na dole ekranu ukazuje się liczba nauczycieli, którzy zostaną przeszkoleni w ramach projektu (1200), liczba szkół (260) oraz liczba regionów (9), a także liczba pracowników bibliotek, domów kultury i placówek doskonalenia nauczycieli (450), którzy biorą udział w projekcie. Widzimy dzieci i nauczycielkę podczas lekcji kodowania. Wypowiada się Pan Dyrektor Jarosław Baran ze szkoły Podstawowej im. Wincentego Witosa w Szydłowie. Następnie widzimy dzieci układające klocki na matach. Wypowiada się zastępca dyrektora Pani Krystyna Kamka z Zespołu Szkolno- Przedszkolnego Nr 1 w Piszu. W tle widać roboty sterowane przez dzieci. Wypowiedzi udziela Pani Dyrektor Małgorzata Wyszyńska z Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Piszu. Dzieci tańczą do kodu klaszcząc. Ponownie wypowiada się Pan Dyrektor Jarosław Baran. Widać dzieci układające plastikowe kubeczki. Potem wypowiada się nauczycielka, Pani Beata Czerwińska, ze Szkoły Podstawowej im. Wincentego Witosa w Szydłowie oraz dzieci. Na końcu filmu pokazane są dzieci uczące się i bawiące na macie edukacyjnej. Na dole ekranu pojawiają się linki do strony projektu „Zaprogramuj Przyszłość” (https://zaprogramujprzyszlosc.edu.pl / oraz do fanpage’a na Facebooku (https://pl-pl.facebook.com/ZaprogramujPrzyszlosc/). Przedstawiona zostaje mapa Polski z zaznaczonymi 9 regionami, w których realizowany jest projekt ,,Zaprogramuj Przyszłość”. Są to następujące regiony: legnicko-głogowski, bydgosko-toruński, piotrkowski, gdański, częstochowski, tyski, ełcki, olsztyński, szczecinecko-pyrzycki. Następnie pojawia się logo Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wraz z informacją o współfinansowaniu projektu ze środków UE, oraz niżej, logo Fundacji Orange, Stowarzyszenia Mistrzów Kodowania oraz Fundacji Rozwoju Branży Internetowej „Netcamp”.
NASZ CEL
Edukatorzy odgrywają wielką rolę w edukacji informatycznej, programistycznej i medialnej w swoich społecznościach. Przybliżyliśmy im metodykę nauczania programowania najmłodszych oraz podpowiedzieliśmy, jak upowszechniać edukację cyfrową w swoim regionie. Zachęciliśmy edukatorów do wspierania nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w działaniach na rzecz aktywizacji cyfrowej dzieci.
WAŻNA ROLA EDUKATORÓW W UPOWSZECHNIANIU EDUKACJI CYFROWEJ
Wiele przykładów z całego świata pokazuje (np. Computing at School i Code Club w UK), że łączenie edukacji formalnej i nieformalnej może być wartościowe dla społeczności lokalnej, w tym zarówno dla nauczycieli, jak i dla uczniów i ich rodzin. Z tego powodu oferta szkolenia dla pracowników instytucji związanych z szeroko rozumianą edukacją pozwala na wzmocnienie współpracy ze szkołą i nauczycielami.
Dlatego ważne jest, aby instytucje takie jak ośrodki doskonalenia nauczycieli, publiczne biblioteki, ośrodki kultury, posiadały zasoby, dzięki którym będą mogły z jednej strony poszerzyć swoją ofertę edukacyjną, a z drugiej - współpracować ze szkołami w obszarze edukacji informatycznej, programistycznej i medialnej.
Edukatorzy to lokalni liderzy, którzy w trakcie, a przede wszystkim po zakończeniu projektu, stworzą szansę na jego kontynuację i trwałość. Niezbędne więc było, aby przeszli oni podobny proces szkoleniowy jak nauczyciele (wzbogacony o zagadnienia dotyczące wspierania innych w rozwijaniu kompetencji cyfrowych) oraz by mieli możliwość integracji i kontaktu z uczestnikami pozostałych szkoleń realizowanych w swoim regionie.
Włączenie do grona osób szkolonych nauczycieli konsultantów (ośrodki doskonalenia nauczycieli) pozwoliło na wyposażenie metodyków w wiedzę i umiejętności, które pozwolą im w jakościowo lepszy sposób wspierać nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w procesie wdrażania treści dotyczących informatyki i programowania do edukacji.
SZKOLENIA
W „Zaprogramuj przyszłość” zaplanowaliśmy szkolenia z programowania dla edukatorów.
Edukatorzy odgrywają wielką rolę w edukacji informatycznej, programistycznej i medialnej w swoich społecznościach.